Ejercicio con pelota medicinal.
El concepte desenvolupat per la fisioterapeuta australiana Jenny McConnell es basa en la comprensió de la influència de la posició en activitats dinàmiques com un factor causal dels símptomes musculoesquelètics i els efectes beneficiosos de la descàrrega dels teixits tous, generalment amb cinta o tape adhesiu, per a disminuir ràpidament el dolor i optimitzar els efectes del tractament, i millorar la resposta muscular a través de l’exercici terapèutic.

Originalment, el mètode McConnell va començar amb l’aplicació en pacients amb alteracions femeró-patel·lars, però posteriorment es va desenvolupar la seva aplicació en altres quadres clínics com la lumbàlgia aguda i crònica, problemes d’espatlla (manegots dels rotadors, espatlla congelada, capsulitis, tendinitis…), problemes de maluc (bursitis trocantèrica, problemes del làbrum…), lesions lligamentoses de genoll, Hallux valgus, insuficiència del tibial posterior o pacients amb fasciïtis plantar.

La tècnica es basa en la interpretació i estudi de la influència de la postura en les activitats dinàmiques com el factor causant dels símptomes biomecànics.

La tècnica McConnel usualment utilitza embenats de tipus inelàstic, que aplicats específicament aconsegueixen la disminució dels símptomes i l’optimització de les altres eines terapèutiques. S’obté efectes beneficiosos de descàrrega del teixit tou, aconseguint la ràpida disminució del dolor.

El mètode McConnell consisteix en una exploració i diagnòstic precís dels desequilibris biomecànics i una correcció mitjançant l’aplicació del tape dirigida a relaxar les parts irritades alineant correctament l’articulació. Busca inhibir la hiperexcitació del teixit inflamat i irritat, el qual permet que la simptomatologia disminueix i podem introduir altres mesures terapèutiques específiques en cada cas.

Produeix tractaments més efectius en la qual el pacient està millor dels símptomes, inclús durant més temps.

La tècnica es pot aplicar i estar indicada en les següents patologies:

– Lumbàlgia aguda i crònica.
– Lesions de fuetada cervical aguda i crònica.
– Cefalees o mal de cap.
– Dolor cervical.
– Problemes d’espatlla ( tendinitis, tendinosis, capsulitis, espatlla congelada).
– Problemes de maluc.
– Dolor i inestabilitat femoropatel·lar.
– Lesions lligamentoses de genoll.
– Artrosis de genoll.
– Tendinopatia rotuliana i aquilea.
– Esquinç de turmell.
– Hallux valgus.
– Insuficiència del tibial posterior.
– Inestabilitat del genoll post plàstia LCA.

A més de reduir dràsticament el dolor mecànic, el mètode McConnell:

– Millora la força i el timing muscular.
– Millora la mobilitat i càrrega articular.
– Canvia els patrons d’activació muscular i la posició articular.

Subscriu-te al nostre butlletí de notícies

Obtén actualitzacions i aprèn dels millors

Més per explorar

Sin categoría

BLOOD FLOW RESTRICTION

El BFR és un mètode de treball que implica l’ús de “manguitos” col·locats al voltant d’una extremitat, amb l’objectiu de mantenir el flux arterial mentre

Entrenament de resistència en adolescents

Els adolescents haurien de fer entrenament de resistència? 🤔 L’exercici i l’activitat física són components importants per a un estil de vida saludable en nens

Tens alguna dolencia o algun dubte ?

Contacta amb nosaltres i t'ajudarem